Castanyada

S’acosta el dia de tots els sants i en la nostra residència ja comencen els preparatius per celebrar una festa tan tradicional en la nostra cultura com la castanyada. L’activitat del centre ja gira al voltant dels preparatius de tan assenyalada data.

En les converses de grup s’ha debatut sobre la preparació dels panellets-que si de pinyons que si d’ametlla, que amb patata, que amb moniato i fins i tot amb poma ha suggerit algú … però en el que tots estàvem d’acord és en el bons que estan, sobretot els que es fan a casa. Perquè si hi ha alguna cosa que caracteritza les nostres residents és que la majoria han estat grans cuineres per a les seves famílies.

Entre altres activitats avui hem gaudit de la visita dels nens del col · legi del poble que han compartit amb els avis una estona d’activitat, s’han pintat castanyes i motius de la tardor amb els que s’han decorat part de la sala principal. Els residents s’encarregaran de confeccionar les paperines que més tard envoltaran i mantindran calents les castanyes que degustarem.

Mossèn Adolfo s’ha ofert, generosament, a preparar la massa amb la que divendres al matí, es faran els panellets.Ens esperen sorpreses com la visita de la senyora castanyera, vestida per a l’ocasió amb les seves millors gales, repartint la calor de la tradició i comptarem amb la inestimable ajuda de voluntaris i voluntàries.

Tindrem un dolç i gran cap de setmana.

Excursió a Comarruga

Després d’un hivern inclement i sever, i abordant una primavera que es fa de pregar, en la fundació consorts Guasch vam decidir que ja era hora que els nostres avis els toqués l’aire i gaudissin d’una sortida a la platja. Per a la que organitzem una excursió per al dia 20 d’abril.

L’activitat a la residència, amb els preparatius de la sortida, comencen amb les primeres llums del matí, els nostres avis estan contents, excitats, amb una brillantor als ulls que revela que l’edat és una cosa circumstancial, que no afecta ni minva les il·lusions. Amenaça pluja i desitgem que l’home del temps s’equivoqui.

Després d’acomodar-nos a l’autobús emprenem camí a Comarruga. Arribem disposats a aprofitar un dia de festa que trenqui amb la rutina, que el vent de llevant ens arremolini els cabells blancs i ventili els humors de l’hivern.

El passeig marítim, a penes transitat en aquest dia, s’omple de cadires de rodes disposades a recorre’l, un sol tímid ens acull i alegra la marxa. El mar està calmat i la brisa es va tornant càlida, els ciclistes i vianants ens faciliten el pas. I després d’un matí vivificant descansem per reposar forces en una cafeteria i emprendre camí a l’hotel, on gaudim de la gastronomia de la zona i els nostres avis comparteixen amb els seus familiars uns moments de relació.

En les primeres hores de la tarda tornem a la residència després de passar un dia que ha resultat perfecte, els avis estan molt cansats però feliços i satisfets. Al vespre dels seus dies, només hem de mirar la vida des de la mirada de l’altre per comprovar el molt que s’obté amb una cosa tan senzilla com un passeig per la platja.

Des de la fundació consorts Guasch volem donar les gràcies als familiars i voluntaris que ens han acompanyat.